tisdag 5 april 2016

Djurgudinnan

Jag valde att ta inspiration av frihetsgudinnan eftersom att jag ville veta mer om frihetsgudinnan och jag tänkte att det skulle vara roligt att bygga statyn. Jag har byggt själva frihetsgudinnan och sen så har jag gjort djur som också finns med på statyn, i ena handen ska hon hålla i en katt och i den andra handen så ska hon hålla i en kattleksak. Statyn har jag döpt till djurgudinnan eftersom att hon ska stå för djurens rätt, alltså ska hon stå för att djuren ska få leva och inte bli t.ex. mat och kläder. Den verkliga statyn är gjord av koppar och det sägs också att det är kopparn som gör den gröna färgen på frihetsgudinnan. Prototypen av min staty är gjord av träkuber, en toalettrulle, en flirtkula, lim, träpinnar och papper. När min prototyp precis hade blivit klar så försvann den och jag har fortfarande inte hittat den. Jag blev tvungen att bygga om min prototyp och då hann den inte bli klar. Den nya prototypen består av träkuber, träpinnar och en toalettrulle. Jag insåg ganska snabbt att min prototyp inte kommer hinna bli klart så jag har tyvärr inte hunnit göra djuren, benen eller ansiktet. Jag tyckte att det var klurigt och svårare än vad jag trodde att bygga statyn. Någonting som jag hade kunnat ändra på min ritning är att jag inte skulle ha gjort det så svårt, jag hade t.ex. kunnat göra två djur istället för fyra.

//Emmy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar