fredag 13 maj 2016

Mitt spel


Det var riktigt roligt att få göra ett eget spel!
Det var ett nytt uppdrag som både var intressant,svårt och roligt. Jag har tagit inspiration från en lek som jag tyckte mycket om när jag var liten som hette kycklingarna och räven så jag gjorde ett liknande spel. Spelet är ganska enkelt och är gjort för lite yngre barn. Jag är nöjd med mitt spel och jag tyckte det var en rolig idé jag utgick från.
Såhär spelar man mitt spel...

Spelet börjar med att du är en kattunge. Du börjar högst upp i mitten och två hundar åker fram och tillbaka i mitten och en annan katt sitter längst ner i mitten av spelet. Kattmamman som är längst ner i mitten av spelet ropar till kattungen. Kattungen svarar och kattmamman ropar igen och sedan börjar spelet. Du styr kattungen genom att klicka på pilarna så går kattungen i en snabb hastighet åt det hållet pilen visar som du klickade på. Kattungen ska försöka ta sig till kattmamman utan att hundarna får tag på den.
Om hundarna får tag i kattungen förlorar man ett poäng. När kattungen kommer fram till kattmamman utan att bli tagen av hundarna avslutas spelet och man har vunnit.
Tyckte du mitt spel lät intressant och roligt kan du testa spela det HÄR
// Celiné



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar