torsdag 19 maj 2016

Mitt spel

Vi fick ett uppdrag då vi skulle göra ett eget spel. Jag tyckte att det var svårt att komma på hur spelet skulle gå till, men när man fick en idé så blev det enklare. Jag fick inte direkt inspiration av någonting utan jag funderade mest och försökte komma på hur det skulle gå till själv. Mitt spel går ut på att hunden inte ska bli träffad av häxornas eldklot. Det är prinsessorna som äger hunden och de vill att han ska komma till dem utan att bli träffad av eldkloten. Hunden kan bara springa upp och ner, det styr du med hjälp av pilarna eller skärmen. Man får ett poäng varje gång man tar i prinsessorna, sedan får man ett minuspoäng varje gång hunden tar i ett eldklot. Mitt spel hittar du här

Hoppas att mitt spel lät roligt och att du vill testa det! //Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar